fredag 5. oktober 2012

Kanel i svingene



Lenge siden bakebollen har vært fremme her i huset,
men idag kom det plutselig over meg;

MÅ HA
♥ KANELSNURRER ♥


Så da var det bare å legge fra seg engelskboka og
finne bakeforklet isteden.
Og nå lukter det nyyyydelig her i heimen!
Bringer frem barndomsminner.
Ingenting var som å komme hjem fra skolen til
et hus fult av duften av nybakte boller.


Jeg dobler denne oppskriften.
Det rekker til ca 30 snurrer.
Smelter smør
Blander i varm melk
Haes i bakebollen
Tilsetter litt mel (til en tynn suppe)
Har i gjær, sukker, bp, kardemomme
Tilsetter mel til passe.
Hever i ca 40 min.

Stekes i ovnen ved 200 gr. i ca 10-12 min.


Tror nok det er noen små barnehender som fort finner seg
en slik når de kommer hjem idag.
Middag snart eller ei.
Ved fersk, varm bakst er det lov. ;)


Jeg nyter en nå til kaffin før det braker løs.
Det er klart for Bendit-cup om en times tid
og storebror skal avgårde å sparke.


Ellers skal vi nyte fredagskvelden og ikke minst den
kommende uka. Er jo høstferie! :)

Ha en fin fredag og helg alleihoppas!

7 kommentarer:

  1. Så utrulig gode dei såg ut og så fine dei var,du er jammen flinke for heimabakt er så utruligt godt og smakfullt,særlig ferskt:)kan tenke meg det er noken som blei glad for å spise desse:)
    Ein flott søndag til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Å nam, de så skikkelig gode ut. Ordentlig proffe snurrer! Hvordan i all verden får du så kul snurr på de? :)
    Hadde jeg sett dette innlegget tidligere i dag hadde vi nok kanskje bakt det. Men han febersjuklingen som var hjemme fra barnehagen hadde lyst på bananmuffins, så da ble det det. :)

    SvarSlett
  3. Mmm, de så gode ut!
    Nå gleder jeg meg til helg og bakedag:))
    Er så kult når du knyter de slik:))

    Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  4. Det så helt nydelig ut..lekre bilder!!
    ..jeg er ustoppelig når det gjelder gjærbakst!!

    Ha en herlig dag:)

    SvarSlett
  5. Wow, disse så gode fantastisk gode ut!
    Herlig blogg- legger deg til!

    SvarSlett
  6. disse må prøves! takk for oppskrift :)!

    *Mari*

    SvarSlett