fredag 11. januar 2013

Hus. Ikke enkelt!




Ja, her går det knakendes rolig for seg. Det er ikke mye spennende som skjer.
Jo forresten. Jeg var på jobbintervju på onsdag. 
Nå er det bare å vente, og krysse alle bein i kroppen.
I`ll let you know how it goes. ;)

Det er avslappende dager. 
Heklekroken går flittig. Restelageret holder på å tømmes litt.
Det ser bare ikke ut til å minke uansett hvor mange tepper som hekles og sokker som strikkes. 

Finn.no er hyppig besøkt, men drømmehuset har ikke dukket opp enda.
Og jeg skal være glad om jeg har en samboer når vi endelig har funnet det. ;)
Heftige diskusjoner med andre ord. 
Vi har vært igjennom en husbyggingsprosess før, så vi skal nok holde ut denne gangen også.
Merker vi har høyere krav om hva vil ha og ikke ha. 
Det er rart, uansett hvor mye crap vi går gjenneom, så kommer vi alltid sterkere ut av det.
Det er godt å ha en slik person, der man kan krangle så busta fyker, men allikevel vite
bakerst i hodet at etterpå er vi uansett gode venner. 

Å hva ser vi egentlig etter i "det perfekte huset"?
En ting er vi enig om. Vi er villig til å pusse opp.
Vi vil ikke ha det nyeste, flotteste huset. 
Da kan vi like gjerne kjøpe en tomt å bygge ett selv og få det akkurat slik vi vil ha det. 
Problemet med det er at det finnes ikke tomter her i byen som er "bra nok".
Vi ser for oss et eldre hus, men det skal ikke være for gammelt heller. 
Mannen er ganske så handy, og jeg er ikke så ille jeg heller. Så oppussing ser vi ikke svart på.
Det kan gjerne se forferdelig ut innvendig, men utsiden må være någenlunde bra. 
Det skal være muligheter innvendig.
Bad og kjøkken skal være gammelt nok til å byttes ut for å få det slik vi vil ha det.
Helst fire soverom og en loftstue/kjellerstue. 
Det skal være hage! Og garasje. Tomten helst ikke mye mindre enn 1 mål.
Samboeren vil ha utleiemuligheter. Det vet jeg ikke om jeg er så gira på. 
En av tingene som er under diskusjon. ;)
Siden vi har familie og venner rundt om kring, er vi avhenging av å ha plass til gjester.
Noe vi også vil ha. Jeg liker å invitere.

Såå, ja.. Ikke enkelt dette altså. 
Får smøre meg med tålmodighet. Noe jeg ikke er spesielt god på..

Har du vært gjennom huskjøp?
Noe du kjenner deg igjen i? 

Fin fredag og god helg til deg!

Klem


2 kommentarer:

  1. puuh, mye å tenke på skjønner jeg. Jeg har ikke vært gjennom huskjøp, bare kjøp av leilighet! Vi ønsket oss en som lå sentralt, minst to-roms, helst med veranda og peis, og endte opp med leilighet i 1. etage uten veranda, peis og med utsikt rett ut mot bilveien. MEN, vi er veldig fornøyd med å eige en leilighet i Oslo når begge er studenter (og jeg uten ekstrajobb!) Hvor er det dere vil bo egentlig ? :-) KLEM!

    SvarSlett
  2. Oi så spennende med jobbintervju! Og jakten på det nye huset selvfølgelig! Gleder meg til å følge jakten ;))
    Krysser fingrne med deg! Klem :-)

    SvarSlett