onsdag 30. november 2011

Gode minner

Når jeg var yngre var et av de store høydepunktene i adventstiden å få være med farfar ut i skogen å hogge juletre. Ikke det store juletreet, men et lite et til min bror, og et til min søster og meg. Et lite eget juletre på rommet.  


Min søster og jeg delte soverom, og også juletre. Vi brukte lang tid på å pynte det. Det var det koseligste som fantes. Med søte små bjeller laget av eggekartong, hjemmeflettede papirremser og glitrende girlandere.
 Idag har jeg vært i skauen igjen. Det var nesten litt vemodig, men også veldig koslig.


Farfar døde av hjertestans for 15 år siden. Jeg var 9 år og brått ble farfar og juletradisjonen borte. Vi fikk juletre på rommet de påfølgende årene også, men det var et falskt tre mamma fant frem fra boden år etter år. Ikke like stas kanskje.. Nå er det mye annet jeg husker av farfar også, men dette er det som henger best igjen. Jeg koste meg mens jeg pyntet "mini"treet mitt idag. Med polkastenger, hjemmeperlede snøkrystaller og pepperkakehjerter. Resultatet syns jeg ble utrolig koselig.


Med hjemmeheklede, røde lykter ble det tipp topp. Disse ble heklet i nattens mulm og mørke igår da jeg ikke fikk sove. Jeg har brukt barnematglass i to størrelser og heklet med mandarin petit. Det gir et veldig fint lys fra de og jeg kommer garantert til å hekle flere av disse. I alle farger og fasonger. :)
Nå braker det snart løs med pepperkakebaking i heimen.
Jeg gleder meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar