onsdag 1. februar 2012

Det einaste ho ønska seg

det va en solskinnsdag!!
Sola skinner ute, men inne er det verre enn noen gang.
Det som skulle bli en tilsynelatende fin fridag, før jobb igjen imorgen ble 
ikke helt som forventet. Dagen skulle brukes til å forvandle 20 kg. hysefilét til fiskeboller og
fiskekaker. Hele huset skulle stinke fiskemat. Og jeg skulle være glad og fornøyd fordi jeg hadde fylt opp
fryseren med hjemmelagde herligheter. Istedenfor ligger jeg på soffan, iferd med å krepere!

Igår nemlig, når jeg satt på gulvet og mekket denne herlige pom-pom`en, testlaging til lillemors bursdagspynt, fikk jeg en skikkelig propp i ene øret. 


Uansett hvor mye jeg holdt for nesen og blåste, gjespet, gapet og tygde satt den bom fast. Kjentes ut som hele hodet skulle smelle når som helst. Og det ble bare verre. Og verre. Og verre. Natten kom og plutselig begynte det andre øret å dunke også. Jeg satt i sengen og grein! Så forferdelig var det. Ventet febrilsk på at klokka skulle bli 08, så legekontoret åpnet. Jeg kom kjapt inn der heldigvis. Legen tittet i ørene og sa så fint "Oi. Dette gjør sikkert vondt". 
EH. JA!! Jeg holder på å dø. Liksom!
Det var som jeg fryktet. Kraftig ørebetennelse på begge ørene. 
Hestekur med penicillin og sterke smertestillende ble med hjem og jeg har
endelig fått meg litt søvn. Flaks at gubben er hjemme fra jobb igjen og styrer og steller hjemme. Så flink! 
Iløpe av det siste året har jeg også hatt halsbetennelse og lungebetennelse. De kan ta seg en bolle!! Ørebetennelse er det desidert værste man kan ha. Og jeg søyt over at jeg hadde influensa? Hah. Skulle gitt mye for å bare ha det nå. OH Lord. 

Nå skal jeg fortsette å synes synd på meg selv og ta meg en runde i blogglandia. Prøve å fokusere på noe annet. Som om det er mulig. 
Forresten. Hvordan man lager pom-poms kan du se her. Kjempe enkelt og SÅ LEKKER. 

*Deterveldigsyndpåmegklem*
fra

12 kommentarer:

  1. Oh no!! Snakk om skikkelig...eh,ja... dritt!

    God bedring!!

    SvarSlett
  2. Så fin pom-pom`en ble! Jeg har også tenkt å prøve meg på sånne, var de greie å lage??

    God bedring!

    Klem Elin :-)

    SvarSlett
  3. Næmmen Marlene :( Jeg har ikke hatt ørebetennelse siden jeg var lita jente , og det var dritvondt ! Håper du er bedre nå ...

    Stilig pom-pom ! Har ikke prøvd meg på slike ennå , men ved en passende annledning skal jeg prøve ;)

    God bedringsklem fra Janne :)

    SvarSlett
  4. Uff da!! Stakkars deg!!
    Jeg har også hatt ørebetennelse i "voksen alder" og det gjør bare så grusomt vondt!
    Ønsker deg god bedring fort-fort:-)


    De pom-pomene var stilige:-) Syns du virker utrolig flink... Lager fiskeboller og greier!
    Jeg er imponert;-)

    Klem Therese

    SvarSlett
  5. Uff! Stakkars deg!
    Håper du blir bra snart! God bedring!

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  6. Ånei stakkars deg! Har aldri hatt ørebetennelse som jeg kan huske - det høres jo helt forferdelig ut! Ønsker deg god bedring, håper medisinene virker fort. Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg! Skjønner at det er omveltninger på gang hos dere også! Masse lykke til!

    SvarSlett
  7. Nydelige pom-pomen! Takk for link til oppskrift.
    Huff, syns virkelig synd på deg. Håper hestekuren fungerer fort, og at du overlever! Bare vær glad du ikke er mann, da hadde du nok ligget for døden for lengst ;) God bedring!

    SvarSlett
  8. Uff og æsj asså....
    Håper medisinene gjør underverker og at du blir fort frisk!

    *deterveldigsyndpådegsåjegsenderdegmassegodbedringsklemmer* ;)

    SvarSlett
  9. au.. ørebetennelse er jo bare heeelt grusomt vondt..

    riktig god bedring,, sov sov sov.. det er den beste medisin.. ( også litt smertestillende så blir det veldig bra.. ) klem ♥

    SvarSlett
  10. Uff! Ørevetennelse er det værste!! God bedring. Klem fra Kine.

    SvarSlett
  11. God bedring!! Har lest litt på bloggen din og den er utrolig fin! Titter snart innom igjen. Hilsen mariann

    SvarSlett
  12. For noe svineri du har fått!
    Masse god bedring :)

    Klem
    -Amalie

    SvarSlett