fredag 10. februar 2012

Strikkedilla

Etter å ha surfet rundt på nettet på div. koslige blogger,
kom plutselig strikkelysten tilbake til meg.
 Det er evigheter siden jeg tøttsjet strikkepinnene, og jammen var det gøy!
Har lenge tenkt jeg ville strikke mariusgenser, de er jo så fine!
Mønsteret fant jeg i Sandnes sitt hefte "Klassikere" og er strikket i Smart Superwash.
 Blir bursdagsgave til tantejenta mi dette.
(Godt gjennomtenk da snuppa her arver fra henne) *smile*

Tusen takk
for alle de heeeeerlige kommentarene på innlegget under.
Ikke farlig å være med på utfordringer når man får så fine tilbakemeldinger som dette!! :)

Ellers er det jobb hver dag om dagen.
Noen timer imorgen også.
Vært så sliten og klar om kveldene siste dagene at jeg ikke har åpnet pc`n engang!
Men ikveld blir det nok en rundtur i blogglandia,
innimellom tv-kosen og strikkinga. ;)

GOD HELG
fra

17 kommentarer:

  1. De genserene er så fine! Søsteren strikket en slik til seg selv i fjor, de er nydelige!

    Her skal det strikkes ferdig en tunika til frøkna i kveld, før jeg skal prøve meg på hekling i morgen.. Så får vi se om jeg får til noe annet enn luer! :P

    God helg!! :)

    SvarSlett
  2. Marius genser er så koselig! Tradisjon:-)

    Koselig kveld til deg!

    SvarSlett
  3. Disse gensrene er så fine! Dattera mi har den på bildet, med raglanfelling (er det det det heter?!) Den er bare så herlig, ønsker meg slik selv;)

    Ha en flott helg!
    KLEM

    SvarSlett
  4. ELSKER Mariusgensrene!! heldige du som kan strikke etter mønster!

    SvarSlett
  5. Hei =)
    Ja marius genseren er så fin!! jeg har en som jeg fikk til eldste mann da han var liten og snart han minsten bruke den=) men jeg elsker jo generelt strikket tøy til ungene det holder så godt på varmen og enda bedre når det er pent å se på=) Ha en strikkefin helg! kos deg med pinnene!

    Klem fra Yvonne.

    SvarSlett
  6. Mariusgenser. Ja, den som skjønner noe av de mønstrene! Jeg har lært meg å strikke sånn vrangt om du skjønner hva jeg mener! Hehehe. Strikket en lue på 2 dager (!) og så orket jeg ikke mer siden lua ble litt for liten. Men fint strikket da. Hehehe. Så stå på! Regner med at du har litt mer tålmodighet enn meg! Ha en fin kveld, Marlene! Kos deg på jobb i morgen. Klem :)

    SvarSlett
  7. Se der ja - du er igang med strikkinga! Herlig :)
    Gleder meg til å se denne ferdig!

    Og den vårlige veggen under er så nydelig - ga meg skikkelig vårfølelse!

    God helg :)

    SvarSlett
  8. Marius-genseren er så klassisk og fin!
    Selv er jeg hjelpesløs med strikkepinner, så det er godt å ha en svigermor som strikker!

    Klem Elin

    SvarSlett
  9. Hei på deg.
    Ønsker deg en riktig fin fin helg, kos deg med det flotte strikketøyet ditt ;))
    Nydelig vårlig vegg i ditt forrige innlegg, herlig farger!
    Klem, Monica

    SvarSlett
  10. Heisann!
    Det blir stilig! Elsker Mariusmønster, desverre er jeg ingen strikker! Ønsker deg en strålede helg!

    Og du; FOR et bidrag i utfordringen - Lekkert, lekkert, lekkert!

    Klem Livy

    SvarSlett
  11. Mariusgenseren er visst skikkelig "in" for tiden. Ikke gjort i en fei å strikke den tror jeg. Lykke til med prosjektet og håper du kommer deg så du ikke er så sliten.

    SvarSlett
  12. Skulle så ønske at jeg hadde tålmodighet til strikking... Ønsker meg skikkelig en finfin mariusgenser.. Egentlig ønsker jeg meg gensere til alle her i heimen ♥
    Lykke til! Regner med du viser frem resultatet, så det gleder jeg meg til :D

    Fortsatt god helg til deg ♥
    Klem!

    SvarSlett
  13. Er imonert over folk som har tolmodighet til så store prosjekter som strikking av tøy!
    Men glad at det finnes folk som er det ;)
    Fikk en mariustunika til minstefrøken av mamma for en liten stund siden, å vi elsker den!
    Fantastisk gave!

    Klemmer

    SvarSlett
  14. Herlig gjensynsglede med mariusgenserne. :)
    Deilig å finne frem pinnene når de har ligget en stund. Gjør det samme selv til tider, men går sjelden på store oppgaver. Blir så rastløs! *ler*

    Takk for hyggelig kommentar, og takk for at du ville være med på lotteriet mitt. Da ligger lodd nr. 46 i potten med ditt navn på.
    Tvi tvi, og fortsatt god helg fra Huldra. :)

    SvarSlett
  15. Mariusgenser er såååå fint. Ønsker meg en selv. Synd ikke jeg tok vare på min gamle fra jeg var lita. 13 åringen ønsker seg også.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  16. wow så flink du er,mariusgenser er jo bare så fint ☺

    SvarSlett
  17. Heisann!
    Så bra at du har fått tilbake strikkelysta, kjempefint med mariusgensar. Er litt misunneleg på alle som er så flinke å strikke.
    Så kjekt å høre at du vasker pip serviset i oppvaskmaskina og at det er like fint! Kjekt å vite!
    Ha ei forsatt god helg!
    Klem frå Mari

    SvarSlett