fredag 24. februar 2012

Tipptopptipptopp

Tipptippetitopp!


Under et døgn igjen til huset røser fullt
av 3 åringer i alle farger og fasonger.
Og kaken er klar!
Siden vi ikke er så KJEMPEfan av kaker i
alle slags farger, prøver jeg å få det til så
godt som mulig med vanlig sjokoladekrem.


Vanlig skuffekake skjært til i riktig form.
Først blandet jeg sjokoladefyllet med bare litt kakao
og smorte inn fjeset først.
Så hadde jeg resten av kakaoen i fyllet
og hadde på resten av hodet.
Sløyfen er laget av smørkrem med bringebærsylte i,
hadde det på oppå den andre kremen.


Så var det bare å finne frem en passelig sprøytetip og lage fjeset.
Hadde i litt rosafarge i smørkremen,
til å streke opp konturene på sløyfa.


Ikke så veldig avansert igrunn.
Var mer arbeid med slottet hun hadde i fjor. ;)


Når tuppa kom hjem fra bhg og jeg stolt skulle vise frem kaka,
fikk jeg ikke helt den reaksjonen jeg hadde tenkt....
Neida.
Det var IKKE Minni Mus hun skulle ha.
Det var MIKKE MUS!!
Surleppa hang langt neppå haka, og hun furtet ut av kjøkkenet.
Snakk om være utakknemlig.
Jeg insisterte på at kaka bare kunne hives, men at hun ikke fikk ny.
Da ble låten plutselig en annen, og kaken var grei alikevell.
Hun blir 3 år ja. Det merkes!

Ha en flott fredagskveld.
Opp tidlig imorgen å blåse ballonger og lage cupcakes. JUHU!
Har laget cakepops idag også forresten. Av det som var til overs fra kaka.
Imorgen. Da skal du få se. ;)

KLEM

10 kommentarer:

  1. Oj, så flott kake!!
    Flinkis :)

    SvarSlett
  2. Oii!! Du er flink, kaka er kjempestilig!! :)

    Gleder meg til å stelle i stand 1 års dag om noen måneder, når
    jeg leser slike innlegg! :D

    SvarSlett
  3. woooow,ser godt at dette er noe du har anlegg for!
    kjempefiiin!

    SvarSlett
  4. WOW!! Så LEKKER kake! Du er flink! Prinsessa er nok veldig fornøyd i morgen!
    Riktig god helg! Klem fra livy

    SvarSlett
  5. Så flink du er! Den kaka var WOW!

    Fabelaktig fredag til deg og dine.
    Her i huset har ny gardinstang satt opp, nye gardiner hengt opp og mannen har bakt deilig pizza. Nå er det ett glass vin og avslapning foran tven:)
    Stort smil fra meg

    SvarSlett
  6. tipp tipeti topp...
    Kjempefin kake!!!
    3 åring kan nok merkes ja...på godt og "vondt"
    Rask vei fra suksess til fiasko og heldigvis omvendt også: )
    Ha en fin dag i morgen: )
    Klem Iris

    SvarSlett
  7. Flott kake da mann!!
    Og såpass enkel at jeg tror det er en jeg kunne fått til og;-)

    Kos dere med bursdagsfeiringen!

    God natt fra meg;-)

    SvarSlett
  8. Wooooow for ei kake! Du hadde IKKJE fått surelippe frå meg om eg fekk servert ei slik ei. Er du konditor? Og så lekkert bordet var dekka, å fryd og glede :) Heldig, heldig er snuppa di!

    Klem Eli

    SvarSlett
  9. Jeg slenger meg på! WOW! Den kaka var helt utrolig flott!!! :) Og nydelig bursdagsjente!!

    SvarSlett
  10. Oioioi... super fin kake :)

    SvarSlett