fredag 3. februar 2012

DiY: Personlig kubbelys

Tips til dette fant jeg inne på denne fine bloggen. :)
Inne hos henne ligger det også fremgangsmåte med bilder. Hun bruker en skje som hun varmer opp. Dette prøvde jeg også først, men med min tålmodighet gikk det altfor treigt. *ler*
Prøvde med strykejern og matpapir og det funket kjempefint.
Øvelse gjør mester tror jeg, ikke helt perfekt resultat denne første gangen.
Fin langt ifra, men langt ifra fin? Noe slikt.. ;)

Hadde ingen nye kubbelys for hånden, så måtte bruke noen som allerede var brent litt. Men det gikk helt fint. Supre gaver til "den som har alt". Kommer helt klart til å lage flere av disse. :)
Prinsesselys til barneselskapet snart kanskje? Lekkert og personlig.

Prøv du også!

Klem

10 kommentarer:

  1. Hihi <3
    Tørr ikke bruke strykejern jeg. Det endte med at jeg smeltet halve lyset sist gang. Men ja, man må ha god tålmodighet. Sånt koselig kveldsdilling som jeg liker ;)
    God helg!! :) :)

    SvarSlett
  2. Det er så gøy å lage fine lys:)

    -Man kan også varme en spiseskje på lys og "smøre" det utover slik at stearinen smelter:)

    Ha en fin kveld:)

    SvarSlett
  3. Jeg lagde slike lys til dåpen i høst... Er så koselig! Men jeg brukte bilder av vesla som var printet ut på papir, og festet på samme måte som du gjorde. Stor sannsynlighet for at det blir flere slike lys :)

    God helg!

    SvarSlett
  4. :// ja, har slekt fra Sandøya, det er også etternavnet mitt :)
    Så nå bruker vi huset som minse besteforeldre og pappa bodde
    I som feriehus. Ja, er veldig fint der ute, så blir mange turer
    Dit i løpet av året :)

    God helg! :)

    SvarSlett
  5. For en koselig ide!! Barna har lagd noen sånne til jul sammen med farmoren sin og de ble kjempefine! Legger meg til som følger :) Ønsker deg en herlig helg!

    Beate♥

    SvarSlett
  6. Fin idè!
    Ser flotte ut:)
    Fikekakene i innlegge under ser utrolig gode ut. Dette må prøves!!!
    Takk for oppskrift:)
    Følger deg gjerne videre....
    Klem Tove

    SvarSlett
  7. Stilig! Men med min flaks tror jeg at det er best å holde strykejernet laaaangt unna stearinlys... kunne risikere å bli forbrendt på hele greia;-)

    Fin kveld til deg!

    SvarSlett
  8. Så stilig!

    Kjempe koselig at du fant bloggen min og likte den så godt :)
    - jeg koser meg veldig her hos deg også, du har en vakker blogg!
    Jeg kommer tilbake :)

    God lørdagskveld!

    SvarSlett
  9. Det blir kjempefint, men veldig brannfarlig! hadde et slikt som tok fyr!!
    Men fint til pynt!

    :) klems!

    SvarSlett
  10. Hei og tusen takk for hyggelig besøk hos meg!
    Det varmer å høre at man inspirerer ♥

    Så koselig blogg du har, legger deg til i lista mi :)

    Klem

    SvarSlett