torsdag 2. februar 2012

En og to og tre...

..små fiskekaker...!
Dette har dagen blitt brukt til. Planen var å ha fiskekaker til middag..
Men.. Det siste som frister nå... Er fiskekaker!
Det har blitt stekt ca. 200 stk. Og jeg har bare brukt halvparten av fisken. Nå var jeg
så drittlei at jeg pakka sammen. Lage fiskeboller imorgen tenker jeg. Så tror jeg jeg smekker
sammen fiskegrateng til middag idag.. 
Det er igrunn VELDIG enkelt å lage dette. Har du tilgang på fersk fisk, er det
bare å sette igang!! :) Jeg bor jo omtrent på havet, så her får jeg fisken nesten
slengt etter meg.. Luksusproblem kanskje? :)
  

Bruk Food Prosessor. Kjør fisk og salt til en seig masse. Tilsett potetmel, krydder og egg. Bland godt. Spe med melk, litt om gangen, til ønsket konsistens. Jeg liker farsen ganske bløt. Tilsett hakket løk om du ønsker. Jeg lagde noen med paprika og gulrotbiter idag. Man kan bruke det meste. Baconbiter er også godt!
Så er det bare å steike ivei! Middels varme noen min. på hver side.
Multitasking er viktig. Midt oppi alt satt jeg en brøddeig og fikk unna det også når jeg holdt på og rota på kjøkkenet likevell. Brød baker jeg "på slump". Tar det jeg har i skuffen. Idag ble det med melk og smør, som regel bruker jeg vann og olje. Litt linfrø, litt solsikkekjerner, hvetemel, grovmel, rugmel, havregryn. Ja. En dæsj av ditt og en dæsj av datt. :)

Tusen takk for all sympati! Det trengte jeg. Men HELDIGVIS er det betraktelig mye bedre idag. Går på smertestillende enda, men det værker mye mindre. Fremdeles propper, så jeg hører nesten ingenting. Bare susing. ;) Er iallefall oppegående! Nå skal en vaskemaskin henges opp i full fart før ungene skal hentes.
Jøss. Jeg har vært effektiv idag.
*Klapppåskulderen*

God torsdag! :)

6 kommentarer:

  1. Spent på hvordan du skal henge opp vaskemaskinen :p Haha, måtte bare ;)

    SvarSlett
  2. Åh, tusen takk!
    Det var koselig sagt ja :-)
    Formen min er ikke så bra om dagen,pga ME, men jeg må kreere litt allikevel
    Og da er slike kommentarer utrolig varmende!
    <3
    Stor klem

    SvarSlett
  3. Deilige fiskekaker!! Du er flink. Godt gjort å få unna så mye praktisk når du ikke er i form! Superhusmor!! God bedring videre, Marlene.. Håper du ikke fikk flytende penicilin! (vekker vonde minner..) Klem :)

    SvarSlett
  4. hahaha.. ser for meg at du får fisken slengt etter deg! tihi... Skjønner hva du mener, vi har sommerhus på Sandøya, blir fort mye fisk ja ;)

    Kos deg med masse herlig fiskemat! Innmari kjekt å ha i frysern :)

    klem

    SvarSlett
  5. Nå har jeg lagt ut oppskrift på dekorert kubbelys! :)

    SvarSlett
  6. Så flink du er:)

    Etter en lang dag, er sofakroken god med en liten bloggrunde før sengen kaller:)

    Ha en fin kveld:)
    Klem Rita

    SvarSlett