søndag 26. februar 2012

Feiring #2 og Pastasalat

Idag er det svigerfamilien som fyller huset + min mor.
Resten av slekta mi fra Molde hadde ikke mulighet denne helga,
så derfor tar vi igjen med feiring der litt senere. 
Jeg liker å lage litt skikkelig mat til selskapene og ikke kun kake.
I år blir det pastasalat med pesto.
Kjempe enkelt!


*PASTASALAT MED PESTO*
Til en stooor skål trenger du:

1 isbergsalat
1 agurk
4 tomater
1 stor paprika
1 halv purreløk
1 pk. fetaost m/soltørket tomat
1 pk. skinke i biter
1 pk. pastaskruer
1/2 glass grønn pesto

Kok pasta etter anv på pakken.
Alt skjæres i passende biter.¨
Tilsett skruer, skinke og fetaost (med olje).
Tilslutt et halvt glass grønn pesto.
Bland godt sammen.

Jeg serverer med brød, en skål hvitløksdressing,
en skål salsadressing og en skål rød pesto.
Litt for hver sin smak. :) 
Kjempeenkelt!


Alt er klart til neste innrykk og jeg slapper
av med en kopp mocha og macen.
Ungene har begynt å trippe og spør støtt hvor
lenge det er til gjestene kommer.
Gleder oss ja.


Minni Mus er nok ikke like lekker idag,
siden hun har mistet halve fjeset,
men godt smaker det vel likevell.. :)

Ønsker alle en flott og avslappende søndag.
Og tusen takk for alle hilsener og velkommen til alle nye følgere! :) 

Klem

10 kommentarer:

  1. For en KAKE!!
    Wow, den var knallfin:)
    Og pastasalaten så digg ut ♥

    SvarSlett
  2. Det så herlig ut!! Takk for oppskriften!
    Kos dere masse! Klem fra Livy

    SvarSlett
  3. Å nam, salaten så god ut!
    Og jammen er du ikke en bakemester også, jeg digger minniekaka :)

    En finfin søndagskveld til deg,
    Signe

    SvarSlett
  4. Ser og høres nydlieg ut, gratulerer med dagen!!
    Klem♥

    SvarSlett
  5. Den salaten så herlig ut, må prøves! Nydelig bursdagskake. Ha en fin ny uke. Mona

    SvarSlett
  6. hello marlene, i just found your blog. your blog name is so cute, i really like it!
    i also like the recipe, noodles are always good :)
    wish you a nice week, svenja from germany

    SvarSlett
  7. Håper dere hadde en fin feiring i går!
    Nydelig lita frøken du har, kan tenke meg kaka gjorde susen!;)
    Salaten din må nok prøves ut...

    Ha en god mandag!;)
    klem
    Rikke

    SvarSlett
  8. Nam nam! Dette så kjempegodt ut. Høres ut som om dere har hatt en fin bursdagsfeiring. Og den minni mus kaka ble kjempefin da:) Gleder meg til det blir min tur å ordne i stand til barneselskaper:)
    Håper du får en fin dag. Ser ut til at sola titter frem også.
    Klem fra meg!
    PS: kjempeflott blogg forresten. Legger meg til som følger:)

    SvarSlett
  9. Wow, for en kake! Du er herved innvitert til hovedstaden, i god tid før neste barnebursdag, for å bake kake ;) !
    Ønsker deg en fin uke!

    SvarSlett
  10. Hei, og takk for hyggelig hilsen hos meg - kos at du fant veien inn til meg!
    For en fantastisk flott kake du har laget, og bildet av minni og lillesnuppa di var jo bare så utrolig skjønt! Tenker bursdagsjenta var fornøgd ;)

    Ønsker deg en fin uke videre!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett