tirsdag 6. desember 2011

Craft with Kids - JingleBells

De søteste bjeller er kjempe enkle å lage!

This is how it goes:

Begynn med en eggekartong. Klipp ut "bjellene" i midten av kartongen, de som stikker opp mellom eggene.
Så er det bare å male i den fargen man ønsker.


Vi brukte akrylmaling. Dekker godt, tørker fort og er vannbasert. Fordel med unger som griser no fælt.
Strø over glitter før malingen tørker.

La de tørke en liten stund. Rist av overflødig glitter.
Så må vi lage bjelledingsen inni. Vi brukte tynn smykke-strikk. Tré en stor perle ca midt inn på tråden og knyt perlen fast så du får en dobbel tråd. Tré noen flere perler oppover den doble tråden. Når den er lang nok bruk en nål og stikk igjennom toppen fra innsiden. Dra tråden gjennom så bjellen "henger" i perlene. Knyt de to trådene sammen så det blir en løkke. 

Vi har perler fra Bitema. Billige og fine. Alle farger og fasonger.

Da er det bare å henge bjellene der du måtte ønske. Fint med en sløyfe i toppen også.

Vi flytter de nok over på juletreet når den tid kommer.
Synes de er kjempeskjønne jeg. Grei pyssel en mandags ettermiddag. :)
Jeg har lovet eldstegutt at vi skal "gjøre noe" hver dag. Han er skikkelig glad i bordaktiviteter og denslags. Det varmer jo mors hjerte siden jeg er veldig glad i det selv. Pjaske med forskjellig. Idag lurer jeg på om vi skal lage noe spiselig. Risboller kanskje? Om det er det det heter. Har en pose med puffet ris i skapet. 
Noe skal iallefall lages!

Ha en finfin dag.
Marlene

Ps: kaller jeg dette en DiY forresten..? Er ny på dette jeg... ;)

9 kommentarer:

  1. Så fint. Dette skal jeg prøve :-) takk for tips. Klem fra Kine.

    SvarSlett
  2. Hei du, tusen takk for
    hyggelig hilsen inne hos meg
    - så koselig at du vil være følger
    ...da fikk jeg finne bloggen din også,
    og her trivdes jeg veldig godt!
    Er spesielt imponert over de faaantastiske
    pepperkakekreasjonene dine litt lengre nede her!
    Og så ser jeg du er fra Møre og Romsdal?
    Jeg er opprinnelig fra Kr.Sund :)
    Moro.

    Håper du har en fiin tirsdagskveld!

    Klem,
    Maria.

    SvarSlett
  3. Så koseligt at du la igjen et spor inne hos meg, slik at jeg kunne finne deg! ;) Kjempekoselig blogg du har du også!
    Hvis du søker på snap hair clips inne på ebay, så finner du vanlige hårklemmer også, små søte som er superkule med hama-blomster på!
    Lykke til! ;)

    SvarSlett
  4. Dette er en DIY ja, en kjempefin en;)
    Så koselig med slike som ungene kan være med på ♥

    Flotte ble de;)

    Klem Line

    SvarSlett
  5. Takk for koslig hilsen, og utrolig artig tips om hvordan en skal lage bjeller. Da vet jeg aktivitet til neste desember når jeg er tilbake i jobb :)

    Artig at du er fra Molde. Jeg er fra Gossen, men har bodd i Molde etter jeg flyttet tilbake etter studiene. :)

    SvarSlett
  6. Legger deg til i min bloggliste, så jeg husker på å komme tilbake. Likte bloggen din veldig godt! :)

    SvarSlett
  7. Hei!

    Legger meg til som følger jeg også, kjempefin blogg!
    Nydelige pepperkakehus og kreasjoner: ) Tror jeg har litt å lære ja..
    Søte, og så "enkelt" å lage disse englene da, skal prøve her også tror jeg: )

    Klem!

    SvarSlett
  8. Så koselig førjulsaktivitet nå før jul. De bjellene ble kjempefine enten de pynter en pen kvist eller juletreet :-)

    Tusen takk for hyggelig hilsen inne hos meg. Koselig at du likte bloggen min. Nydelig blogg du har så hit kommer jeg garantert tilbake!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  9. For en fin idé! Dette skal du ikke se bort ifra at jeg prøver meg på! :D Takk for enkelt tips!

    SvarSlett