søndag 18. desember 2011

Når dagen er blå er allting godt

Det sier de. Blånissene.
Snøen som kom igår er nå bortevekk. Så her er det nå dårlig med blått, fint vinterlys som gir en slik fin tone på bildene. Men med litt justeringer på kameraet, så får vi frem en blå tone likevell.
Å ser du, stjerna mi?? Den laga jeg igår av pinnene jeg plukket med meg på min lille luftetur. Den ble slettes ikke værst I think. Slurva litt med å feste sammen, så når jeg skulle sette den opp og dandere litt, så datt noen pinner løs osv, så jeg måtte nok koste på litt mer ståltråd. Hihi.. Melkespannet skulle vel igrunn vært fylt med grankvister e.l. også igrunn. Eller har du noen tips til hva som kunne vært fint?

Dørkransen kjøpte jeg på julemarked 1. søndag i advent. Det gjør jeg hvert år. Den henger som regel til barnålene befinner seg på dørmatta mi istedenfor på kvistene....

Til slutt et par bilder av verdens herligste jentunge. I ny kjole før selskapet til Besta og før hun knabba en glass-tusj (til å tegne på glass/porselen) og tegna utover hele kjoleriet....(!!)
Mor har skura og skrubba men de førti flekkene sitter BOM fast. Jeg kunne lagt meg ned å grene. Flaks den var på 50% når jeg kjøpte den, hvis ikke hadde jeg hvertfall dødd litt..
Jeg har brukt alle tenkelige vaskemidler.. *River seg i håret*
Tips?

Vel. Nå skal jeg tenke meg litt om. Etter å ha sett artistgallaen på tv2 igår... Jeg skal vel ikke klage over en kjole med flekker. 38 barn i Ålesund får heller ikke julegaver av sine nærmeste forresten. Bor du i nærheten og har lyst å kjøpe et gave til et barn fra 0-18 år, så kan den pakkes inn, merkes med kjønn og alder og leveres på Varmestua, Giskegata 27, 6005 Ålesund. :)

Ellers har vi hatt en fin 4. søndag i advent. Bare kos. Og litt maling på meg. Begynner å se slutten nå. Kun en bokhylle igjen. Phjuuu..

Husk å kose dere med "Love Actually" kveld på tv3. Jeg har hørt det er en topp julefilm. Trooor kanskje jeg egentlig har sett den, men husker ikke helt.. Finner vel fort ut det når den begynner.

*
Marlene

5 kommentarer:

  1. Hva?! HUSKER IKKE den herlige filmen?! Da kan du vel ikke ha sett den :p
    Når begynner den egentlig? Her er det håndball foreløpig iallfall :D

    Fine kransen! Koselig med tradisjon å kjøpe julekrans på markedet, da :)
    Kos deg med restene av søndagen!
    Klem!

    SvarSlett
  2. Tusen takk for koselig hilsen hos meg, da fant jeg bloggen din-hurra!! Legger deg straks i lista mi, for her likte jeg meg!!
    Klem♥

    SvarSlett
  3. Kjempefine bilder;)
    Er så koselig med "den blå timen" ♥
    Fin stjerne du har laget og;)

    Hvis du ikke får bort flekkene på kjolen, så kan den kanskje farges i en mørkere farge, for og skjule de??
    Slikt er så ergelig...

    Ha en fin kvedl!

    Klem Line

    SvarSlett
  4. Fint alt..og for en herlig prinsesse..helt skjønn!!
    Klem fra meg:)

    SvarSlett
  5. Hei du!
    Kulene har jeg strikket selv, en haug har det blitt:-) Litt knotete i starten,men det går veldig greit egentlig. Bare å sette i gang...!!
    Klem♥

    SvarSlett