onsdag 28. desember 2011

Et etterlengtet innlegg


Ja-a.. For vi har vært uten strøm siden 1. juledag. GUD! Vi er fremdeles uten.. Men nå har vi fått oss aggregat og jeg fikk sneket meg til en kontakt i pc`n. ;)
Men fyttirakkern nå er jeg lei...
Dagmar har ikke vært grei med oss. Men det er vel alltids noen som har det verre.



Etter en liten luftetur var det ikke vanskelig å se at vinden har vært ganske sterk natt til 2. juledag. Det ligger store steiner, tang og tare langt oppå land. Trær er kolvet overalt. Det kom også en gummibåt flygende utfor huset vårt som vi fikk fatt i før den føk inn i bilene utenfor. Vi fant ut hvem som eide den, og det var ganske langt unna altså!


Det går hard utover telysene her i huset med andre ord. Koslig er det. Men etter snart 4 døgn, da er det IKKE koslig lenger. Gulvene er iskalde og vi står opp om morgnene i ullklær og ullabber, for å gå ut og hente ved og koke vatten på peisen så vi får oss en kaffitår. Takk Gud for strøm, for dette blir man lei av i lengden.
Det fine englespillet på bildet over fikk jeg forresten til jul. Det eneste som gjør meg glad i dette tussmørket for øyeblikket. Så koslig der det snurrer rundt og lyser opp rommet med små lysglimt.

Jeg kommer sterkere tilbake, når jeg får strøm. Nå frrrrrrrryser jeg. Får vel hive i mer ved.
Håper dere andre har en god OG VARM romjulstid. Unner ingen dette.

***

Klem
Marlene

5 kommentarer:

  1. oj,det er det verste!
    kjipe greier!
    Hva med kjøleskap og fryser og varmtvann?
    huff.. teite Dagmar.

    klem:)

    SvarSlett
  2. Haha.. Kjenner følelsen! Vi feira jul på Gossen, lite nett å finne der også!
    Hurra for agregat :)

    Nyyyt romjula :)

    God klem

    SvarSlett
  3. Heisann!
    Så fint at du fant veien inn til meg da! For hadde du ikke det, hadde det nok tatt en tid før jeg fant deg også :)
    Fiine bloggen, og nydelige bilder!

    Skjønner godt at du er LEI etter 4 DAGER uten strøm.. Jeg var riiimelig lei etter 14 timer... En stund med mørke og stearinslys er koselig.. men når det er bitende kaldt, og man nesten må sitte fyringsvakt for å holde varmen.. ja da er det nok... ;)
    Her ligger trærne strødd rundt som fyrstikker.. så jeg lurer virkelig på hvordan det ser ut på vestlandet og nordover...!

    Håper det ikker varer å rekker så lenge før alt er tilbake til det normale :)

    Enn så lenge tar jeg meg en bedre titt her inne på bloggen din!

    Klem fra
    Kjersti

    SvarSlett
  4. Uff, det hørtes ikke gøy ut! Krysser fingrene for at det blir orden på strømproblemene rundt om. Vi har vært heldige her som enn så lenge har vært skjermet for ødeleggelser og har strøm.

    Takk for visiten hos meg og at du la deg til som følger. Jeg gjorde det samme her. Du har en fin blogg med mange flotte innlegg og bilder :)

    SvarSlett
  5. Uff, skjønner at det er frustrerende. Håper dere snart får igjen strømmen.

    SvarSlett