tirsdag 20. desember 2011

DiY Knagg


Det finnes ikke fiiine pinner, sier Far.
Jo! Sier Mor. Denne pinnen var fiiiin. Tobias fant den i fjøra og såklart får han låv og dra med seg slike fiiine pinner hjem. Drittlei av den svarte stumtjeneren fra ikea, fant jeg på min egen knagg.
Lett som en fjert.
Noen perler fra Biltema, noen spiker, litt lim, hyssing og en fiiiin pinne.


Tredde perlene på spikeren og limte de fast. Lot de tørke og slo så spikerne i pinnen. Egentlig så fant jeg ut at det er likesågreit å vente med å lime på perlene til etter at spikerne er slått fast. Hvertfall om en ikke er så treffsikker.. Jeg slo løs igjen alle. *ler* Men tomlene er iallefall hele. ;) Det blir nok til at den skrus fast i veggen. Den er litt lealaus når den henger slik.
Syns den var søt jeg. ;)
Jaja, sa far, hvis det er så enkelt det skal være, så er det bare å gå ned i fjøra å finne mer. En som er glad for alt som er billig. Jeg er glad for alt som er hjemmelaget. Syns det er sjarmerende.


Ellers har dagen blitt brukt til bytur og gavebytting. Noen svibler er også kommet i hus. Da nærmer det seg jul gitt! Passet perfekt i et lite norgesglass. Potten "henger" akkurat på kanten slik at jeg fikk skrudd lokket over. Syns det bare ble fint at den rosa potta vistes gjennom. Søt stjerne fra nille jeg har blitt tipset om rundtomkring i blogglandia.
Jeg skal få tatt siste finishen i heimen de neste dagene. Fåreløbig har jeg en halvmalt bokhylle liggende midt på stuegulvet.. Siste strøk imorgen, så er maleprosjektet ferdig!! ...For denne gang. Dukker vel opp mer.. Men ikke før etter jul..

God tirsdagskveld, alle dere herlige mennesker.

*

Marlene

3 kommentarer:

  1. Å så fin den knaggrekka var!! Har lagd en lignende men denne var mye finere:-) Koselig innlegg med masse julestemning!

    SvarSlett
  2. Så smart! Kjempe-fin knaggrekke!!


    Ha en fortsat fiiin siste advensuke! Tenk; det er snart jul:))

    KLEM KLEM
    Anette:)

    SvarSlett
  3. Så FLOTT knagg!!
    Elsker slike værbitte "pinner" ;)
    Og hjmmelaget, billig OG fint er aldri feil ♥

    Ha en fin fin dag!

    Klem Line

    SvarSlett