mandag 5. desember 2011

No nytt


Det er alltid gøy med noe nytt. Når man har laget det selv, er det nesten ekstra stas. Stormen herjer fremdeles ute, all snøen er regnet (blåst) bort og jeg koser meg inne. Det eneste som frister er å sitte under pleddet å hekle.


Jeg har ofte fått tilsnakk av min kjære fordi jeg samler på altformye. Tomme glass av alle slag tok opp nesten et helt skap på kjøkkenet før jeg tok julevasken og fikk ryddet alle i en kasse på boden. "Jeg kan vel alltids få bruk for de engang" har jeg tenkt.. Å Hey! Hva har vi her?
De søteste telysestaker.
Kjempe enkle å hekle og det er fort gjort! Perfekt for meg. :)


Mitt siste maleprosjekt forresten. Her går det fort unna. Blod på tann, eller no slikt. Jeg er en av de mange mange som falt heeelt for bohus-serien bombay for flere år siden. Har kvidd meg litt for å male de, om det ble bra. Nå heiv jeg meg i det. Bordet først. Jeg ble veldig fornøyd. Planen er jo egentlig å kjøpe nytt. Men nå kan vi utsette det litt. Nå står det igjen sjenk, bokhylle, kistebord og vitrineskap. Oh. Heldigvis tørker malingen fort. Bruker Trestjerners Gulvmaling i eggehvit. God å male med, dekker godt og er veldig slitesterk. Perfekt for bord. Brukte denne også på spisestuen for en stund siden. Resultatet ble kjempe bra.

Ha en finfin mandag!

Marlene

3 kommentarer:

  1. Heisann! Hyggelig blogg dette, har lagt meg som følger:) ses innom hos meg?

    SvarSlett
  2. Sykt fine! Kan du lære meg å hekle ?

    SvarSlett
  3. Hei du!
    ....må bare smile over hyggelig kommentar fra deg hos meg! Tusen takk! Sånt verdsettes STORT skal du vite*smile*

    ...og vet du! Jeg er prikk lik deg*hihi* I hvertfall i den forstand at jeg samler på gamle syltetøysglass og lignende!

    Hos meg er det stadig nye lykter, hengelykter, oppbevaringsbokser og vaser i produksejon-...av gamle glass*smile* Me like! Har heklede trekk på noen av mine også, og det er så fint med en litt sånn personlig ting synes jeg..!

    ...koselige bilder av fine lykter!*smile*

    Ønsker deg en flott uke videre!
    klem klem

    SvarSlett