mandag 5. desember 2011

In the dark

Igårkveld satt jeg her og pusla med fotoboka til Jentungen. Hørte stomen suste ute og vinduene var dekket med snø. Plutselig ble det svart. Nesten iallefall. Jeg hadde tent meg et lys på kontorpulten. Så da satt jeg her da. Strømmen kom fort tilbake, men gleden var kortvarig og når jeg akkurat hadde fått på pcn igjen, ble det svart nok en gang. Orket ikke skru den på igjen. Ikke var det vits i å slå opp Mac`en heller, for uten strøm - ingen nett. Det var vel bare å legge seg.

Når jeg våknet idag var det like svart som da jeg la meg. Men fins det noe kosligere? Stearinlys over hele stua og kjøkkenet. Fyr i peisen. Sofakos med mann, barn og kaldendergaver under pleddet i sofaen. Ingen lyder, ingen tv.. Bare oss. Og masse stearinlys.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar