torsdag 12. januar 2012

Åh unnskyld meg, jeg har så meget å tenke på..

Som Politimester Bastian så fint sier.
Nå er jeg tilbake etter en Moldetur med bursdagsfeiring, familiekos og leilighetsvisning.
Vi har funnet en leilighet som igrunn er perfekt for oss og vi har fått beskjed om hvis vi vil ha den er den vår. Etter visningen tenkte jeg: "For en FLOTT leilighet, men hvordan i svarten skal vi få plass til alle tingene våre?!" Hehe.. Å flytte fra 250 kvm til 87 kvm blir veldig veldig rart (men mindre å vaske for meg though). Uansett er dette noe vi bare skal leie for en mindre periode. 1 år eller så, før vi evnt kjøper oss noe eget. Vi eier jo huset vi bor i nå, men synes det er litt drastisk å selge det med én gang. Hva om vi ikke trives i byen likevell? Vi tenker å leie ut huset vi bor i og leie i byen for å prøve litt. Men, når sant skal sies, tror jeg ikke jeg kommer til å ville flytte tilbake på denne øya når jeg først har kommet meg på fastlandet igjen. *ler*

Kjempesøt DiY vertsgave/hilsen til noen man er glad i. Oppskrift kommer. Mangel på bilder idag, derfor dette. ;)
Vi har fylt opp dette huset med ganske mye bla. 2 sofagrupper og egen spisestue. Dette er jo umulig i leiligheten. Må nok nøye oss med kun kjøkkenbord og en stue. ;) Luksusproblem vil jeg si. Venner oss nok til det ganske fort. Så VET vi jo at dette er en midlertidig løsning. Det er iallefall 3 soverom i leiligheten som vi ønsket. 2 ganske små vell og merke, og et stort, så vi må ha en kraftig opprydding i lekene til ungene (de har altformye uansett). Vi har snakket med ungene om å gi til Fretex og veldedige organisasjoner, for å hjelpe andre barn. Dette syntes de hørtest veldig lurt ut. En god gjerning i ny og ned er jo slettes ikke dumt. Ellers eier familien min et småbruk ikke langt fra Molde, der vi har mulighet til å lagre en del ting. Pluss at min far akkurat har kjøpt seg leilighet i Molde og skal flytte tilbake fra Oslo og ville gjerne "låne" litt møbler da deres var ganske oppbrukt. Er jo helt greit at noen drar nytte av stuebord, hyller, kommoder ol. så lenge vi ikke bruker de. Så har vi mulighet å få de tilbake når vi evnt får oss noe større. Om vi fremdeles VIL ha de tilbake når den tid kommer da. *smile*

Kaldt i heimen når vi har vært borte et par dager. Gidder ikke fyre opp nå ikveld og koser meg heller under pleddet med en kopp kakao. Fredelig. Tid for å skrive jobbsøknad nå. Det er jammen ikke enkelt. Den skal jo være PERFEKT! Har en søster som er kurset i dette og har hjulpet meg med en del tips. Det er nok ikke bare å skrible ned noe. Jeg har nemlig funnet en jobb i byen som virker meget fristende. Kommer tilbake til dette senere.
Have a nice one!

Tjuddelu

5 kommentarer:

  1. Så spennende! Masse lykke til med både leilighetsjakt (hvis den ikke er over :)) og jobbsøking! Hvis du kan og vil, så sleng gjerne over noen jobbsøknadstips, jeg må sende et par søknader selv og det er det verste jeg vet!! Blir helt tom i hodet bare noen nevner ordet jobbsøknad :p

    God fredag!
    Klem
    Laila Johanne

    SvarSlett
  2. Så spennende da!!
    Og kjekt med mindre å vaske også;)
    Stor overgang på kvadtar arelaet, men det fikser dere nok;) Vi har et ganske stort hus, men disponerer bare halvparten selv, og det er vel rundt 100 kvm. Utrolig hva man får plass til;))

    Lykke til på jobbjakt!
    Ha en finfin helg;)
    KLEM

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt sikkert. Det gjelder å finne gode løsninger på ting når man har liten plass. Det skal ordne seg tror jeg. Er vel bare en vanesak. ;)
      Takk for det! Skummelt og spennde med jobbsøking. ;)

      God helg til deg, jobbe litt ikveld før jeg tar helt helg. Klem

      Slett
  3. Vi skal stikk motsatt, vi ser etter noe større og stritter imot for jeg er allergisk mot husarbeid, støvtørk, måking, plenklipping osv :)

    Ønsker deg en fabelaktig helg!
    fredag 13. i dag og jeg har ikke vært ute av huset en gang. Feberfri, men tett som få og skulle ønske jeg hørte i stereo, men formen er stigende og jeg har trua *Smiler*
    klemklem

    SvarSlett