torsdag 5. januar 2012

Phjuu..


Idag har jeg endelig vært effektiv! Føler jeg har vært skikkelig sløvings hele desember, men idag tok jeg meg selv i nakken og fikk tatt et skikkelig raid over hele huset. Først og fremst kjøkkenet. Dét trengtes! Steikovnen er skrubbet for ribbefett og er så god som ny, og kjøkkenhylla har fått nytt utseende. Fikk rett sommerfølelse nå. Tyrkis og rosa må være en favorittkombinasjon for øyeblikket tror jeg. Se så søtt det ble med to flasker "socker dricka" også. Min bror bor i Sverige, og i julegave fikk ungene et tonn (iallefall ikke langt unna) svenskegodis og disse brusflaskene. Favorittgaven, uten tvil! De skal få stå helt til de spør etter de. Enn så lenge sier ikke jeg noe... ;)
Spisepinnene i fløtemuggen har Mr. K kjøpt i Kina når han har vært på jobb. Itjnå tull! Ekte saker. Men å spise med de driver vi ikke med, så de får nøye seg med å stå til pynt.


Som dere ser er det ikke store greierne til middag her om dagen.. Fiskeboller, pizza og grøt. Hurra! Tobias har gitt meg beskjed om å skrive med store bokstaver, så han har full kontroll over hva som er til middag de nærmeste dagene (og kan klage over alt han ikke liker). Stas å kunne lese altså! Mor er selvfølgelig stolt som en hane (høne?).
Nå får jeg vel ta ibruk det rene kjøkkenet mitt og smekke ihop fiskeboller. Ferdigkjøpte ja.....
Noen middagstips til en matlei matmor kanskje? ;)

***

Marlene

6 kommentarer:

  1. Det ser ut som at du har drevet med akkurat det samme som meg i dag, bare at kjøkkenet mitt er gammel og kjedelig, og ikke inneholder noenting i nærheten av noe så vakkert som du har :) Men det er helt greit altså, jeg sutrer ikke, vil bare si at det ble helt nydelig hos deg! Flere timer har jeg skrubbet og vasket og fjernet julepynten til fordel for annen pynt :) Deilig!
    I går spiste vi også fiskeboller, og jeg må innrømme at vi elsker det! Ja, de ferdigkjøpte her også!
    Vi anbefale deg noe som er veldig enkelt og suupergodt: hjemmelaget tomatsuppe! Jeg skal prøve å få skrevet oppskriften min på bloggen i morgen hvis jeg rekker det :) Du har forsåvidt kanskje din egen oppskrift allerede?
    Ha en fortsatt fin dag i det flotte hjemmet ditt!

    SvarSlett
  2. Hørtes herlig ut å få skrubbet kjøkkenet skikkelig. Tenkte egentlig jeg skulle gjøre det denne uka jeg også, men som kom denne leie forkjølelsen over oss, så det får vente til neste uke. Skal bli deilig!

    Fint på hylla di. Koselig, innbydende og herlige farger!

    Ha en fin kveld
    Klem Tonje

    SvarSlett
  3. For en finfin "godetrihylle"! Masse herlig i den, ja :)
    Fint du la igjen et spor hos meg, så fant jeg deg!

    Ha en fin kveld!
    -Amalie

    SvarSlett
  4. Hei Takk for hyggelig hilsen hos meg, legger meg til somfølger her for likte bloggen din godt :) Kokeboken var kjempe god ide :) Hilsen Tone

    SvarSlett
  5. Såå fint det ble på kjøkkenhyllene dine! Herlige farger.
    Klem fra Maia

    SvarSlett
  6. for noen herlige fargeklatter på kjøkkenet ditt..til å bli skikkelig glad av..
    God helg til deg..
    Klem!!

    SvarSlett