fredag 6. januar 2012

Redd for farger


Jeg har alltid vært litt redd for å bruke farger. Når jeg maler møbler, er det hvitt det går i. Jeg pynter jo med farger, men har alltid vært litt skeptisk på å male med dem. Men idag overrasket jeg meg selv. Dette lille tvbordet morfar snekret til meg når jeg var liten, står på Tobias sitt rom og jeg hadde planer om å male det hvitt. Men så tenkte jeg litt. Hvorfor skal jeg male det hvitt? Hadde noen småbokser med farget maling stående i garasjen. Knæsj grønn bla. Ikke akkurat den fargen jeg hadde tenkt, men med en rest av hvitmaling, litt miksing og triksing, kom jeg frem til en duus mintgrønn farge. Resten av rommet går i lysgrønn og hvitt, skulla gjerne vist det frem hadde det ikke vært for at det ikke er sæærlig "bloggable" at the moment. Det bor nemlig en fyr som ikke er særlig glad i å rydde der... ;)
Etterpå malte jeg ikea-krakken min lysrååsa også.. Men så lys at den ser egentlig hvit ut, med mindre den står ved siden av noe hvitt. Angrer på at jeg ikke blandet fargen litt sterkere, men skittåg. Det er jo bare å male den igjen når jeg får lyst.

Globusen viser oss India. Dit er Mr. K på vei nå. Sitter vel på flyet as we speak. Kjekt for ungene å se hvor pappa befinner seg henn i verden når han er på jobb. Laaangt langt unna.

Er du flink å bruke farger?

Klem
Marlene

12 kommentarer:

  1. Hei du!
    Koselig det var her da.
    Hyggelig melding fra deg!

    Artig med farger, men er selv veldig dårlig på å bruke det. Som dekoratør er jeg glad i de meste fargene men er ikke flink til å bruke det i interiøret.....;)

    Kommoden ble fin da!

    Stikker innom igjen,god helg!

    :)

    SvarSlett
  2. Ikke flink å bruke farger selv..ender alltid opp med hvitt jeg også!

    Fin grønnfarge du fikk til her, med mye hvitt i -blir de fleste farger mye finere!

    Hvor gamle er barna dine? God helg! klem!

    SvarSlett
  3. Så spennende! Jeg er heller ikke så flink til å bruke farger på møbler. Jeg har prøvd noen ganger, men ender beestandig med å male hvitt til slutt;)

    Og kjenner jeg meg selv rett får jeg lyst til å bruke pasteller så fort det blir lysere ute;)

    Ha en fin helg!
    KLEM

    SvarSlett
  4. Så gøy at du gikk litt utenfor din "sone" :) Jeg er ikke så flink til å bruke farger selv... Bortsett fra lyseblått er det stort sett grå, sort og hvitt her :)

    SvarSlett
  5. LEKKER farge. Jeg kjører vel mest safe...
    DU så lekre kjøkkenbilder under!
    Klem og god helg♥

    SvarSlett
  6. Hei på deg, tusen takk for skikkelig koselig hilsen! Så kom jeg jammen på besøk til deg og, kjempekjekt! :) veldig koselig blogg du har.. Tror jammen meg jeg må kjøpe en stor globus selv, siden pappaen her farer til Kina og India stadig vekk han også, i jobben sin. Jeg liker bedre at han er i India egentlig, fordi da lengter han noe grasalt etter oss her hjemme. I Kina er det jo så rent og pent uanett, nesten som en liten ferie! ;D

    Ønsker deg en god helg! Skal lese litt mere hos deg nuh!

    Klem Merethe

    SvarSlett
  7. Heihei, og takk for gode fortotips:)
    Jeg har ekstern blitz og stiller den alltid mot den hvite veggen:) Det fungerer best ja!

    Kult med litt farge, spesielt på barnerommene, der er det lov og eksprementere litt:)
    Jeg er ikke så gæær'n der, så når jeg maler noe er det stort sett hvitt!
    Fin grønnfargen ble:)

    Kult med globus og veldig lærerikt for ungene:)

    SvarSlett
  8. Kjære Marlene,

    så NYDELIGE farger!!! LIKER!
    Den flotte benken var helt herlig i seg selv,
    men fargene i globusen skapte bare et helt herlig spill synes jeg :) Flott!
    ...og det er jo som du sier så enkelt med maling;
    blir man ikke helt fornøyd - maler man bare på nytt!

    Jeg har blitt flinkere med tiden,
    og har brukt ganske knæsje farger i mine seneste maleprosjekter - tidligere var jeg rimelig tilbakeholden og det meste gikk i hvitt.
    Og hvem vet, kanskje kommer jeg tilbake dit
    en gang? Foreløpig er jeg glad i fargerike,
    glade elementer i den hvite basen.

    Kjempemasse flotte innlegg den siste tiden
    - liker planken din og den hjemmelagde lysestaken veldig veldig godt :) Flinka!

    Godt nyttår til deg.

    Klem fra
    Maria.

    SvarSlett
  9. Takk for besøket jeg har hatt av deg. Det var en veldig hyggelig blogg du har. Vi blogges.

    SvarSlett
  10. Hei du:) Fargen du har malt i er kjempefin synes jeg. Også er det jo ikke helt feil med farger på barnerom heller;)

    Tusen takk for fine ord inne hos meg forresten, det blir koselig å følge deg og bloggen din inn i det nye året:)

    Klem, Pernille

    SvarSlett
  11. Hei!

    Så koselig at du var innom meg og la deg til som følger! Ser ut som du har en koselig blogg, du og! Jeg vil gjerne følge deg.

    Globus er topp, kjempelærerikt for barna! Så flott du har malt og! Gøy å bruke litt fager, spesielt nå fram mot våren!

    Klem fra Elisabeth.

    SvarSlett
  12. Det gjør seg og sprite opp et rom med en par tre ting i en knæsj accent farve....jeg har valgt meg en grønn farge til den jobben i stuen min:)
    ha en kos lørdag..

    SvarSlett