torsdag 19. januar 2012

Rom for Rom: Aurora`s Pink Place


Om det er mamma eller jentungen som liker rosa best, er uvisst. ;)


Rommet er ikke stort, men det er rart hvor mye man klarer å få plass til likevell. Sengen hennes har jeg hentet fra hytta. Synes den er helt NYDELIG. Når vi flytter må vi desverre ta den med tilbake, da vi må tenke litt annerledes ang. soveplasser når vi får mindre plass. Blir nok muligens køyeseng på ungene. Det er jo koselig det da. ;) Porselensdukkene er kjøpt billig på bruktforretninger. Syns de gjør seg på toppen av skapet. Kjolen som henger der har både hun og jeg brukt på dåpsfestene våre. Til 2årsdagen sin fikk hun dukke med sin oldemor og en koffert full med hjemmestrikkede dukkeklær. En helt fantastisk bursdagsgave.
Dukkehuset er tom enda. Tror nok dukkestæshj må ønskes til 3 årsdagen. Kanskje hun skjønnet at det er til å leke med å ikke bare til pynt. ;)
DukkeLise øverst til høyre er favoritten. Hun er fra Kina og ble med pappa hjem fra jobb for en stund siden. Finner trøst i henne når pappa er lenge borte. Er nok ei lita pappajente.
Putene i senga laget jeg når jeg gikk på barneskolen. Lekre ikke sant?! *ler* Men de passer inn her og jeg synes det er litt stas.
Tallerkenhylla fant jeg også på bruktbutikk og har malt hvit. De mest leste bøkene får stå å vise seg frem. "Får jeg kikke i bleien din" er en stor HIT om dagen.. Bæsj, tiss og promp er HELT TOPP!
Skapet hennes er fylt med kopper og kar og det er middagsselskap inne hos henne rett som det er. Ekstra stas er det når Storebror vil være med å leke. Av og til glimter han til og stepper inn som Far i Huset. ;)


Denne boka ligger aldri langt unna. Familiealbumen jeg laget til henne for å ha med i barnehagen er veldig kjær. Jeg gjorde det veldig enkelt, ved å skrive ut 4 "sider" på ett tosidig A4 ark, laminerte dem og klippet de i 4 like store biter. Hull til nøkkelringer og lamineringen gjør det enkelt å bla om og det tåler en støyt og håndtering av små hender. Når hun sov i barnehagen før var albumen like viktig å ha med i senga som smokk og kos. Det er bilder av oss her hjemme og alle besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn. Veldig kjekt å ha altså. :)

Hele huset er knipset idag, men neste rom får dere vente med til imorgen.
Ha en lekker torsag. Det er jo HELG igjen plutselig! *SMILE*

4 kommentarer:

  1. Så koselig album! :) Jeg har selv kjøpt meg lamineringsmaskin, men med myk laminering... angrer litt.

    Rosa er fint, det- og gleder meg jaggu til at minstejenta skal få sitt eget rom:) Har to gutter fra før, så nå blir det R O S A i hus! Tjohoo:))

    Legger meg til som følger, jeg-likter bloggen din godt!

    Klem Janne:)

    SvarSlett
  2. Så koselig med kommentar på bloggen idag!

    Utrolig inspirerende blogg du har, legger meg til som følger!

    Kjempefint rom jenta di har, har to prinsesser selv, så det går endel i rosa her også. Barnerom er så spennende å innrede synes jeg, er så langt fra det man gjør med resten av huset.

    Klem fra Elin :-)

    SvarSlett
  3. Oj,her var det flere innlegg jeg har gått glipp av!
    elsker bildet av snuppa di, der hun sitter på huk...herlig!

    nydelig rom du viser frem! Og en slik album (helt lik!!) laget jeg til gutten min da han var liten. Kjempelurt!

    Spennende tider fremover med flytting, gøy å høre om! klem:)

    SvarSlett
  4. For et supert familiealbum! Veldig lurt.

    SvarSlett