tirsdag 24. januar 2012

DiY: Smykkestativ

Igår ramlet jeg over bloggen til Frøken Fryd. Der fikk jeg se et bilde av et hjemmelaget smykkestativ. JØSS, tenkte jeg. At jeg ikke har kommet på at jeg kan lage et selv. Full av inspirasjon og motivasjon satte jeg igang. Det tok meg ca. 5 min å ferdigstille herligheten.

Kom på at jeg hadde noen stenger liggende fra jeg hadde panelgardiner. Sånne man trer inni nederst så de skal henge finere. Perfekt lengde til smykkestativ. Pinner er garasjen full med, siden guttungen lider av pinnomani. ;) Fant meg en liten planke og sagde av en passende bit. Borret et hull i pinnen og et hull i planken.. Så var det bare å sette i stanga, VOILÀ! *smile*
Frk Fryd sine ord; et smykkestativ MÅ ikke være fra Lisbeth Dahl.
Kom på at kanskje jeg skulle lage et stativ til armbåndene også. Brukte her en støttepinne fra en av orkidéene mine, da det ikke var så lett å få delt jernstanga i riktig lengde med begrenset utstyr. ;)
Et par dymolapper tilslutt nå, så tror jeg det blir rett så fint!

Sola skinner idag også, men forkjølelsen er ikke blitt særlig mye bedre. Etter en natt med dårlig søvn, tror jeg soffan er meget fristende. Jobbe litt kl. 15. Bare å lade batteriene.

God tirsdag til deg!
 

20 kommentarer:

  1. SÅ fine,
    supert tips : )
    Ha en flott tirsdag!
    Klem fra meg.

    SvarSlett
  2. Superkreativt..flinke frøken Fryd.
    Ha en herlig dag!!
    Klem:)

    SvarSlett
  3. Superfint og kreativt Marlene! digger det!
    :)

    SvarSlett
  4. Så kult og smart!!
    Du er flink;)

    Fin tirsdag!
    KLEM

    SvarSlett
  5. Kjempefine!!
    Har sett de inne hos frøken fryd jeg og:)
    Er så kjekt med alt en kan lage selv ♥

    SvarSlett
  6. Kjempestilig smykkestativ! ; ) Så herlig med det man skaper selv!

    SvarSlett
  7. Nydelige smykkestativ!!
    Så gøy med alt men kan lage selv:)

    Flott blogg du har, her kommer jeg gjerne tilbake.

    Tusen takk for koselige meldinger fra deg!
    Magnetmalingen kjøpte jeg hos fargehandel.
    Det er varierende pris og kvalitet på malingen sa han i butikken.
    Store magneter henger ikke så kjempe bra, men utrolig gøy for lillemor:)
    Men husk magnetmalingen er grålig på farge... Jeg har tavlemaling utenpå!

    Klem Mari

    SvarSlett
  8. Vet du hva ? Du har jo inspirert meg til å lage noe selv vet du! Ja, knøt et lite tøyhjerte rundt toppen og så satt jeg et telys nedi. Heheheh, jeg var så fornøyd med meg selv. Smykkestativene var dritlekre! Du er god! :)

    Hvis du ser et blått hus bak brunvoll så ser du det nok.. Veldig tydelig nå ettersom de har tatt all skogen rundt der pga flybaneutvidelsen! Den gratengen med bacon på hørtes digg ut. Bacon går jo søren meg til alt! Men spekeskinke er et godt alternativ altså! Blir skikkelig salt og godt når du steker det i panna og så er det i tillegg mye sunnere. Mindre fett enn salami til og med (sånn hvis en ønsker seg salt pålegg på brødskiva) ;) Ha en fin kveld, søta! :D

    SvarSlett
  9. GENIALT!
    (Kan jeg bruke bildene din til inspirasjonsinnlegg?)

    Dette skal jeg prøve på!:-D

    SvarSlett
  10. Veldig fint smykkestativ, jeg er veldig dårlig på DIY, så nyter og se andre gjøre det!

    SvarSlett
  11. De ble jo kjempefine,ja det er så gøy med det en kan lage selv:)
    Gull/kobber kommer nok snikende inn i nylaga ting som er litt lekrer i farven og designet enn det som var før:)Så når det dukker opp her og der så venner en seg til det...og så synes en plutselig at det er fint:):)Jeg har en gull lampefot som er slik marrokansk inspirert..og den er bare rå lekker:)
    ha en fin fin dag
    klemklem

    SvarSlett
  12. Heisann!
    WOW! Det ble lekkert! Så flink du er, tusen takk for inspirasjonen! Flott blog du har, og tusen takk for koselige ord hos meg☺ Følger deg gjerne videre! Klem fra Livy

    SvarSlett
  13. Fint! Så god idé!

    Kjekt å lese og titte om rom for rom. Dere har det fint!

    Ønsker deg en fin kveld
    Nå er ungene i seng og jeg har lagt beina høyt :)
    KLem

    SvarSlett
  14. Du er så utrolig flink altså! Så kreativt! Bokmerker innlegget ditt, så skal jeg krysse fingrene for at jeg klarer noe tilsvarende når jeg prøver meg :)

    Ha en fin kveld og god bedring :)

    SvarSlett
  15. Her kommer følger nr.50 ramlende! :) Herlig blogg du har. Jeg liker måten du redigerer bildene dine på. Hvilket program bruker du?
    Håper du har det bra og at dagen blir flott!

    SvarSlett
  16. Så fine smykkestativ :) moro å lage ting selv, være kreativ og skape ting!!
    Masse god bedring :)

    Klem

    SvarSlett
  17. STILIG!!!
    Sånn må kanskje jeg også lage! ;)

    SvarSlett
  18. Så fint! Perfekt høyde på panelgardinstangen - tror jammen jeg har en sånn liggende selv. Tusen takk for godt tips!

    SvarSlett