tirsdag 3. januar 2012

Here we go...!


Jeg tror jeg er klar nå. Klar for å starte på det nye året. Måtte bare på en piiitteliten nyttårsferie til mor i Molde først. Overlevde turen med den nye ferga hjem ikveld, ikke værst. Gleder meg til jeg slipper dette fergestyret for å komme meg til byen. Blir godt å bo litt mer sentralt. Men at jeg skal flytte om noen mnd, hindrer meg ikke i å raske med meg noe nytt hjem. Det ble et par nye gardin-sett og noen nye pynteputer (dette trengs jo UANSETT hvor man bor), samt en tur innom bruktbutikken hvor jeg fant noen søte rosa blomsterpotter, et par rosa skåler og et par enkle hvite lysestaker. For hele 45,-! Elsker bruktshapper.
Rakk ikke komme inn dørene hjemme nesten før det var kommet opp av posene og frem i vinduskarmen på kjøkkenet. Amaryllisen kjøpte jeg så sent at den blomstrer vel en stund enda. Ut med det røde og inn med rååsa. Litt mango & peach duft fra Kremmerhuset gjør stemningen komplett.
Imorgen skal juletreet og resten av julepyntet flytte ut og tilbake på loftet igjen. Gardinene på kjøkkenet er allerede skiftet, da jeg nesten fikk en klaustrofobisk følelse av de når det nærmet seg nyttårsaften. Måtte få på plass de lyse igjen! Mor er helt forferdet over at jeg hiver ut jula så tidlig. Jeg liker å ha julestemning FØR jul. Pynter tidlig og koser meg i førjulstiden. Så fort den er over er jeg lei og vil ha den uuut.
Hva synes du? Noen regler? Mamma fablet om 13. dag jul og 20. dag jul. 
Pyttsann. Tar det etter følelsen jeg. :) 

*

Marlene

6 kommentarer:

  1. Heisann :)
    Godt nytt år!
    Jeg sier meg enig med deg, ut med jula fort som svint når den først er over! Her er det førjulstid og jula som gjelder, når nyttårsaften kommer blir jeg helt kvelt av julestæsjet! Det blir vel kanskje det vi viderefører til våre barn? :)

    Klem,
    Laila

    SvarSlett
  2. Hei. Skal si du er flink til å lage collager av bildene dine.
    Jeg legger meg som følger for å bli mer inspirert og lære av dine kreative syssler.

    God kveld hilsen Karianne

    SvarSlett
  3. Så FLOTTE ogf klare bilder!
    Og flott med litt råååsa:)
    Bruktsjapper er GULL ♥

    SvarSlett
  4. ååå!! jeg bare FORGUDER den nye headeren din!!!
    Tar bort julepynt til helga..det tar slik tid, så det må bli helg.

    Men jeg synes det blir tomt og trist i stua etter jula..

    SvarSlett
  5. Hello :)
    ...takk for søt kommentar inne hos meg!
    Ønsker deg en super fin start på et nytt år!!

    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  6. Nydelige bilder! Så nyttårsfine! Virkelig vakker med en slik fylt amaryllis. Her er det også tradisjon på 13.dag jul, eller 20.dag jul. Mamma har det til 20endagen. ;) Jeg er begynt å ta ut litt nå.

    SvarSlett