onsdag 18. januar 2012

Duggiduggidugg

Ja, planen for dagen var vel å få gjort litt mer hjemme, ta bilder osv.. Men slik ble det ikke.. Endte opp med å ha ungene hjemme fra bhg. Planen var å stikke på lekeplassen men siden himlen åpnet seg idet vi skulle til å gå ut, endte det med at vi gikk inn til naboen. Og der ble vi. Hele dagen. Altså ingenting fornuftig gjort her hjemme. Startet dagen med kaffi og hekling i godstolen. Med God Morgen Norge på tv`n. Finnes ingen bedre start enn det!


Hekleprosjektet, eller evighetsprosjektet, har jeg holdt på med en stund. Et teppe. Heklet i bølgemønster med mandarin petit. Enkelt arbeid forann tvn. Slipper å tenke. Har perioder jeg holder på, så legger jeg det bort igjen en stund. Er over halvveis nåda, så tror faktisk det kan bli ferdig en gang! Dette er jo av bomull, så det er vel ikke noe spesielt varme i det. Blir mer til pynt tenker jeg. Eller sengeteppe til snuppa. Elsker fargekombinasjonen iallefall. :)
Hvordan det gjøres kan du se her. Dette er noe ALLE kan klare. Jeg lover. ;)

3 kommentarer:

  1. Åhh...for et nydelig teppe...og deilige farger: )
    Har prøvd meg litt på hekling, men er litt mer komfortabel med strikking... Kan ikke så mye forskjellig strikking heller da, men enkle plagg greier jeg: )
    Har et mål om å ta opp igjen håndarbeid når det "roer" seg litt med den minste. Før han kom til verden fikk jeg strikket noen plagg, men etter har det vært full stopp...
    Så spennende med flytting da!
    Mamman min bor i Molde: )

    Klem Iris

    SvarSlett
  2. Ser helt nydleige ut, det teppet ditt!! Jeg har sånne morgener hver onsdag, mannen min får guttene av gårde til skolen, så vekker han meg med kaffe og avis på senga. Frokosttv og peis etterpå...herlig!!
    Klem♥

    SvarSlett
  3. Så fint!
    Jeg har helt glemt hvordan man hekler jeg, kanskje jeg bør prøve igjen.
    Går det fortere enn å strikke mon tro?

    SvarSlett